turck vilant

Jakie wyposażenie jest niezbędne do sklepów bezobsługowych?

Ciągły rozwój technologiczny jest widoczny w każdym aspekcie naszego życia. Nawet w tak prozaicznej czynności jak robienie zakupów widzimy postępujące zmiany — powszechne dziś kasy samoobsługowe jeszcze 5 lat temu były novum obecnym tylko w kilku marketach w Polsce. Podobnie sytuacja może wyglądać z kolejną innowacją w handlu detalicznym — sklepami bezobsługowymi. Dlatego poniżej zamieszczamy opis wyposażenia, które umożliwia takiemu sklepowi sprawne funkcjonowanie i które powinno się w nim znaleźć.

Systemy monitoringu

Ponieważ w takim sklepie nie ma obsługi, konieczne jest zainstalowanie kamer i systemów zwiększających bezpieczeństwo w stopniu większym niż w zwykłym markecie. Istotne jest też zainstalowanie zabezpieczających bramek wejściowych, alarmu i wynajęcie dobrej agencji ochrony.

System RFID

Radio Frequency Identification, czyli system identyfikacji Radiowej. Na terenie sklepu samoobsługowego montowane są anteny, a na każdym z produktów umieszczany niewielki tag RFID. Anteny śledzą położenie każdego z produktów, dzięki czemu system wie, czy dany produkt znajduje się na półce, czy w koszyku klienta. Klient pobiera na swój smartfon aplikację sklepu, którą skanuje w bramce podczas wejścia. Podczas zakupów system automatycznie dodaje produkty do jego koszyka i gdy osoba opuszcza sklep, odpowiednia kwota jest automatycznie pobierana przez aplikację z jej konta na konto sklepu. Taki system pozwala jednocześnie na dokładne śledzenie stanów magazynowych oraz terminów przydatności produktów i eliminuje konieczność przeprowadzania inwentaryzacji.

Dzięki wymienionym powyżej systemom i wyposażeniu sklep bezobsługowy uzyskuje wiele konkurencyjnych przewag. Może być otwarty 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, także w niedziele (zakaz handlu nie obowiązuje sklepów, w których nie ma pracowników). Pracodawca zatrudnia w nim tylko osoby do uzupełniania stanów magazynowych, nie musi zatrudniać kasjerów czy recepcjonistów. Z kolei klienci szybciej i wygodniej robią zakupy — nie muszą stać w kolejkach do kas, skanować produktów samodzielnie w kasach samoobsługowych i mogą kupić potrzebne rzeczy nawet w środku nocy.

Zobacz również

kontakt

Masz pytania? Doradzimy Ci!

+48 77 443 48 19 info@turckvilant.pl

Turck sp. z o.o.

+48 77 443 48 19
+48 660 415 777
INFO@TURCKVILANT.PL

ul. Wrocławska 115
PL 45-836 Opole